Як відбувається розвиток вимови у дітей

Автор |

Як відбувається розвиток вимови у дітей?

Вимова у дітей в 4 роки

У чотири роки вимова має бути в основному правильним. Чотирирічні діти повинні і можуть використовувати мову з різних приводів, якщо, звичайно, дорослі будуть спонукати їх до цього. Ось тоді і не забудьте розпитати малюка, чим він займався протягом дня, в які ігри грав, що дізнався нового. У цьому віці йде освоєння Внеситуативно спілкування, зв’язковий контекстної промови.

Вимова у дітей в 5 років

Вимова дитини на п’ятому році життя має бути досить зв’язковим. Діти повинні чітко описувати події, які відбувалися нещодавно, а також говорити про минуле і майбутнє. Правда, у дітей не завжди виходить викладати з тієї ж тимчасової перспективою, що і у дорослих. Часто в цьому віці на базі слів розвивається почуття гумору. І раніше малюки знаходили забавними деякі події, картинки або дії, але тепер вони можуть сприймати і навіть відтворювати нескладні жарти або гру слів, де смішне полягає в тому, що або як то кажуть. При розширенні мовного простору малюк може експериментувати зі словом, чого він не міг робити раніше. В період розвитку вимови слова стають для дитини тими об’єктами, які можна перетворити. Вперше дитина починає розуміти загадки, прислів’я, які утворені шляхом зміни слів і звуків.

Дитина-почемучка

Приблизно в чотири-п’ять років завдяки розвитку вимови діти перетворюються в «чомучок». Ці сотні «чому» за день можуть винищити будь-якого, навіть самого терплячого батька. Але саме за відсутності «чому» у дитини можна запідозрити затримку інтелектуального розвитку. Часто першим із сигналів такої затримки може послужити не що інше, як кількість і якість питань, які задає малюк, – питань типу «чому». Дорослим треба добре подумати, перш чим дати відповідь на деякі питання, наприклад чому влітку немає снігу або чому риби плавають? Багато дітей просять, щоб їм пояснили значення нових для них слів. Також діти на п’ятому році життя повинні вміти відповідати на абстрактні питання, наприклад: «Що таке сон?» або «Що значить "гарячий"?». Про тих предметах і явищах, які дитина в даний момент не спостерігає, малюкові дає можливість говорити певний рівень розвитку пам’яті і мислення в поєднанні з промовою. Часто своїми питаннями дитина намагається привернути вашу увагу до своєї персони – це своєрідна хитрість, за допомогою якої малюк наближає вас до себе. Він стає в цей час ініціатором спілкування, до того ж він успішно освоює особливості мови і маскує пристрасне бажання спілкування з вами своїми нескінченними, а часом і дратівливими вас до межі «чому».

Вимова у дітей дошкільного віку

Яким має бути вимова дитини дошкільного віку?

Постійне поєднання дії і мови – особливість мислення дитини дошкільного віку. Ви, напевно, неодноразово помічали раніше, що під час гри, малювання ваш малюк розмовляє сам з собою. Не змушуйте його думку берегти: йде формування зовнішньої мови через освоєння граматичної форми внутрішнього мовлення. Тільки до п’яти років така розмова стає внутрішнім, дитина тепер все рідше висловлює свої думки вголос. А ось коли малюки виконують якесь складне, нове для них завдання, то можна помітити, що вони супроводжують свої дії промовою, точно так же, як і ви, коли у вас що-небудь не виходить.

У п’ять років діти освоюють форму монологу. Як і раніше, відбувається активне засвоєння ряду морфологічних засобів. Також йде освоєння способів словотворення, яке проявляється в оволодінні все великою кількістю похідних слів, в словотворчестве. Діти починають критично ставитися до своєї мови, а також до мови однолітків. Саме тому до п’яти років відбувається загасання словотворчості, хоча і не йде з життя дитини зовсім, – самоконтроль стримує потреба в грі зі словами.

Коли дитина говорить фразами?

Перехід до побудови фраз у вашого малюка відбувається поступово і гладко. Спочатку його пропозиції будуть досить простими: «Собачка грати». Однак протягом кількох тижнів або місяців комунікативні навички розширюються.

Як дитина вчиться будувати фрази?

Дитина в процесі розвитку вимови слів вчиться будувати фрази, буде додавати слова в свої висловлювання майже в арифметичній прогресії. Незабаром з’являться фрази з трьох слів: «Біллі грати собачка».

Сенс зрозумілий, хоча малюк використовує для спілкування лише вихідні форми слів. Поступово він навчається додавати прийменники і прикметники: «Біллі грає з собачкою». Або: «Біллі грає з красивою собачкою». Або: «Біллі сидить на собачці». Він починає розуміти тимчасові значення і вже може говорити про минуле, майбутнє чи сьогодення: «Біллі грав з собачкою». Або: «Біллі хоче грати з собачкою». Він також переходить до негативних фразам, який заміняє його короткий «ні»: «Біллі не хоче грати з собачкою». Або: «Не грай з собачкою». Він може також використовувати і модальнідієслова: «Біллі не може грати з собачкою».

Як дитина вчиться використовувати займенники?

Одночасно з розвитком вимови дитина починає використовувати в мові займенники, і в основному правильно. Він розуміє, що «він» може означати «мій брат», а «вона» – «дівчинка, яка живе навпроти», правильно використовує «ми» для позначення декількох чоловік і «ти», звертаючись до кого-небудь.

Поступово малюк починає позначати себе займенником, а не своїм ім’ям. Він уже здатний назвати своє повне ім’я та прізвище. Це дуже важливо для нього, оскільки починає формуватися його відчуття власної особистості; йому доведеться використовувати своє ім’я у мові досить часто.

Надалі він буде вдосконалювати свій словниковий запас, осягати багатозначність слів і інші мовні складності.

Тепер ви знаєте, як відбувається розвиток вимови у дітей.

Категорія: Ще

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

code