Як зібрати гроші на краудфандінгом: перевіряємо ідею

Автор |

Автор першої докладної книги про краудфендінге в Росії Ірина Ліленко-Кареліна стверджує, що кожен краудфандінговий проект починається з відповідною ідеї – без цього, а також правильного ставлення до краудфандінгом не варто і намагатися. Як зрозуміти, чи вдасться збір грошей на краудфандінговой майданчику для того проекту, який придумали ви?

Автору ідеї слід по можливості об’єктивно оцінити, чи буде його ідея прийнята суспільством. Без такої оцінки все подальші дії навколо проекту безглузді.

Ідея може стати проектом, якщо це:

  • Нове рішення громадської біди або завдання.
  • Виробництво нового продукту в будь-якій сфері, включаючи мистецтво.
  • Проведення нового дослідження, цікавого багатьом.
  • Розвиток бізнесу.
  • Підтримка існуючої соціально значимої діяльності.

Ви придумали якусь, як вам здається, карколомну штуковину – самонадевающіеся черевики, або кіно про бегемотів, або видання книги "Як я освоював водіння трактора" – і тепер бажаєте вийти зі своєю ідеєю до народу, зібрати засоби на реалізацію цієї ідеї. ось які питання треба задати самому собі і чесно, ніби дивлячись з боку, на них відповісти:

  • Що ви пропонуєте, як це назвати: твір мистецтва, пристрій, рішення проблеми або щось ще.
  • Навіщо це потрібно окремій людині, об’єднанню або спільноті, всьому суспільству? Які зрозумілі насущні проблеми або завдання суспільства, групи людей або однієї людини вирішує ваша ідея?
  • Як, яким чином, за якими правилами ваша ідея буде щось вирішувати, якою буде технологія, або вплив, або сприйняття?

Як упакувати ідею для краудфандінга

Якщо ідея пройшла запропоновані перевірки, продовжуємо з нею працювати. Тільки що народилася ідея, як правило, покликана принести особисту користь автору, і тому не кожен самостійно розгледить в ній цінність для суспільства і для себе особисто.

Тому навіть гарну ідею треба упакувати, як упаковують для продажу сувеніри, продукти харчування та інше. Самий повчальний, правильний, можна сказати, показовий приклад упаковки ідеї – в проекті Гузель Санжаповой по відродженню сімейного виробництва меду.

З січня 2014 року по січень 2017 року Гузель провела чотири краудфандінгових кампанії і побудувала на зібрані засоби цілу медову індустрію в вмираючої уральської селі, яку вона фактично повернула до життя: є робочі місця, є заробіток, з’явилася нова сільська соціальна інфраструктура. А Бекер із задоволенням отримують оригінальні медові продукти і трав’яні чаї.

Подивимося, які зміни відбулися з ідеєю від її народження до опублікування.

  1. Ідея народжується як реакція на необхідність вирішити якесь завдання: випадкову, давню, особисту, громадську, творчу або іншу. У проекті Гузель спочатку була особисте завдання – треба щось робити зі старою сімейної пасікою, яку не можна закинути – це сімейна реліквія. Перший ступінь рішення очевидна: потрібно продовжити роботу. Але перше рішення ставить нове завдання – як працювати і для чого, що це дасть?
  2. Рентабельність традиційної пасіки вкрай низька: пасіка сімейства Санжапових розташовується в уральському селі, споживачів в самому селі раз-два і все (по числу жителів), возити в місто далеко і теж невигідно, оскільки не одні ми такі, конкуренція на ринку меду величезна. Виникає нова причина для пошуку рішення, тепер уже бізнес-рішення: як впоратися з конкуренцією?
  3. У кожному бізнесі таке завдання вирішується по-різному. У випадку з медом з’явилася ідея проводити з меду новий продукт, якого ще не було на ринку. Відмінне рішення в цілому, але треба придумати, який це продукт.
  4. Пошук привів до ідеї переробки меду в крем-мед, що робиться за допомогою спеціального обладнання, яке можна купити в іншій країні. Виникає нове рішення: купити обладнання, поставити і навчитися на ньому працювати. Наслідок цього рішення – одна людина на такій пасіці вже не впорається, потрібні помічники. А якщо робити не просто крем-мед, а крем-мед з лісовими ягодами та іншими добавками, то знадобляться ще люди – збирачі ягід в лісі. Сам собою, попутно, логічно пошук рішення особистої завдання привів до ідеї відродження цілого села, тобто до дуже важливої ​​соціальної задачі: для занедбаної села нові робочі місця, заробітки – це порятунок, відродження майже згаслої життя.
  5. Тепер все склалося: ми збираємо гроші на покупку нового обладнання для пасіки і детально розповідаємо всім, як це важливо для всього села.
  6. Чи є ті, хто програв від цієї ідеї? Ні одного! Виграють усі: пасіка, село, Бекер, які отримують екологічно чистий смачний неординарний продукт у вигляді крем-меду з ягідками, потім сюди додалися і трав’яні чаї з сировини, зібраного в уральських горах.

У проекті Санжаповой особисте завдання упакована в соціальну. У автора іншого проекту може бути детективно-пригодницька упаковка, або відродження забутих цінностей, або зручність і затишок від нового пристрою, якого ніколи раніше не було. Сенс в тому, щоб особиста значимість новонародженої ідеї трансформувалася в ідею з незаперечною значимістю для великої аудиторії, заради якої ви і намагаєтеся.

Категорія: Ще

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

code